Betalningsätt

Du har möjlighet att betala direkt via betalkort, bank, faktura och delbetalning. Som betalningsförmedlare fungerar Klarna. Genom din betalning accepterar du även eventuella separata villkor som Klarna har för att genomföra transaktionen.

Leveransmetoder

Vi använder PostNord, MTD och DHL för att leverera försändelser. Kunden kan välja att hämta ut paketet från DHL Service Point eller automat. Paketet kan även beställas med DHL leverans till dörren. Om storleken på beställningen kan passa genom brevlådan erbjuder vi även MTD eller PostNords leverans i postlådan som leveranssätt. När försändelsen anländer för avhämtning får du ett ankomstmeddelande till din e-post eller telefon. Efter detta kan produkterna hämtas direkt. Paketet lagras i 7 dagar, varefter försändelsen returneras till oss.

Leveranskostnader

Leveranskostnaden bestäms enligt följande:

Beställningar under 500 kronor:

  • MTD leverans i postlådan (Morgontidig Distribution): 59.00 kr
  • Hämta ut från DHL Service Point eller automat: 65.00 kr
  • PostNord leverans i postlådan (Varubrev 1:a klass): 69.00 kr
  • DHL leverans till dörren: 99.00 kr

Beställningar över 500 kronor:

  • MTD leverans i postlådan (Morgontidig Distribution): 0.00 kr
  • Hämta ut från DHL Service Point eller automat: 0.00 kr
  • PostNord leverans i postlådan (Varubrev 1:a klass): 19.00 kr
  • DHL leverans till dörren: 69.00 kr

Försäljningsområde

Produkter som säljs i webbutiken levereras endast i Sverige.

Leveranstid

Vi strävar efter att leverera beställningar till kunden inom 1-3 arbetsdagar efter beställning, om produkterna finns i lager i Sverige. Om leveransen av beställningen tar längre tid än förväntat får kunden ett separat meddelande.

Returneringsanvisningar för oanvänd produkt

Vi tar emot returer inom 14 dagar från den dag du mottagit din beställning. För att kunna göra en retur, krävs det att produkterna inte ha använts, de skall vara i originalförpackning och i försäljningsbart skick. Produktens hygienartiklar, till exempel hudelektroder eller vaginalelektroder, måste vara i sin oöppnade, förseglade förpackning.

Anmälan om retur ska göras inom 14 dagar från mottagandet av beställningen.

Om du önskar göra en retur skickar du först en returanmälan till adressen info@tenscare.se. Vi skickar därefter dig en retursedel via e-post, som ska fästas på paketet. Försäljaren ansvarar inte för returer som inte anmälts.  

Produkterna returneras som kundretur. Vi debiterar direkta fraktkostnader på 79 kronor som uppstår för returen och drar av denna summa från det belopp som skall återbetalas för köpet.

  • Packa försiktigt ner de produkter du önskar returnera, till exempel i samma förpackning som de levererades i
  • Slut förpackningen.
  • Fäst retursedeln på förpackningen och täck eventuella streckkoder/adressetiketter från tidigare
  • För paketet till ett av Postnords ombudsställen och spara kvittot du får

Efter att returen kommit till vårt lager, återbetalar vi pengarna så snabbt som möjligt, dock senast 14 dagar efter att returen kommit till oss. Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som användes i beställningen. Om du önskar göra en retur på annat sätt än genom att använda retursedeln, kontakta oss via e-post på info@tenscare.se.

Service av en defekt produkt

Om din produkt är defekt, kontakta oss först via e-post på info@tenscare.se, för mer detaljerade instruktioner. Vi försöker alltid i första hand lösa problemet med apparaten utan att kunden behöver skicka apparaten till oss.

NOTERA! Om du skickar din apparat till oss utan att först ha kommit överens om ärendet via e-post eller telefon, står du själv för apparatens fraktkostnader och andra uppkomna kostnader.

Försändelser som skadats under leveransen

Trots noggrann paketering, lyckas kurirerna inte alltid leverera paket intakt. Av denna anledning är det bra att kontrollera paketets skick och eventuella skador, redan vid hämtning av försändelsen.

Om försändelsen skadats under transport, anmäl skadan OMEDELBART till kuriren i fråga. Kontakta även försäljaren, så kommer vi överens om leverans av den nya produkten. Enligt Konsumentskyddslagen gäller för alla beställningar 14 dagars returrätt för oöppnade paket.

Försändelse som inte hämtats ut

Paketet förvaras på ombudsstället i 7 dagar, varefter försändelsen returneras till oss. Om kunden inte hämtar ut paketet debiterar vi kostnaderna (245 kronor) av kunden som uppstår för det outlösta paketet. Dessa kostnader innebär leverans, paketering, transport, postförskott, returtransport och sortering tillbaka till lagret.

Kontaktuppgifter

I alla frågor som rör beställningar och returer kan du kontakta oss via e-post på info@tenscare.se.

Information

Tenscare.se förbehåller sig tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och Tenscare.se kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Tenscare.se använder även uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter, nyheter och annan relevant information. Genom att genomföra ett köp och därmed acceptera köpvillkoren ger du ditt samtycke till denna användning. Du kan när som helst återkalla lämnat samtycke genom att kontakta kundservice på info@tenscare.se.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att Tenscare.se ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Tenscare.se befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Copyright

Allt innehåll på Tenscare.se webbplats, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar, och annan mjukvara tillhör Tenscare.se eller dess leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Vår garanti

Alla komponenter i våra produkter är av hög kvalitet och vid leverans har varje apparat testats och kontrollerats grundligt av tillverkaren.

Garantitiden gäller från och med köpdag och för den kund som handlat från en auktoriserad distributör.

Garantin inkluderar inte skador som uppstått på grund av yttre påfrestningar eller ovarsam hantering. Inte heller för defekter som härrör från felaktig användning, rengöring eller förvaring.

Garantin upphör att gälla om hanteringen varit felaktig, om produkten öppnats eller om garantisigillet brutits.